torsdag 21 februari 2013

Veckoreflektion nr 4

Under denna förra veckan så skulle vi göra två saker. Assignmet nr 3, där vi skulle skriva en haiku(ett sätt att skriva dikter i Japan) som har  någon anknytning till ansvar. Och utveckling av ide, där vi skulle utveckla vår egna eller någon annans ide. Det kunde vara från förra veckas Frölunda projekt eller något annat.

Jag gillar dikter och ordspråk men på något sätt är jag inte så förtjust i haiku. Men jag gjorde mitt bästa och det blev bra. Kanske inte helt korrekt men att skriva haiku på rätt sett är lite svårt. Detta då Japanska och Svenska sättet att skriva och uttala sig skiljer sig ganska markant. Jag vet ej om jag har lyckas få med ansvar. Men ansvar kan vara olika saker, ansvar kan vara att ta hand om någon, sin ekonomi, göra saker som man behöver göra, följa reglerna osv. Det beror på vad situationen är. Jag valde att inte skriva ordet ansvar i dikten utan läsaren själv ska utgå från sig själv och gå efter sin egen uppfattning.

Utveckling av ide har jag redan skrivit om. men det blev en liten tankeställare om vad man skulle göra och hur. Det som är roligt är att se hur samma uppgifter kan se helt olika ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar