fredag 29 mars 2013

Veckoreflektion v8

Jag tror inte att det finns mycket att skriva på denna veckas veckoreflektion då jag tror att tror att jag tog upp det mesta i inlägget Galleribesök.

Men jag har märkt att jag är inte så mycket för att kolla på utställningar. Eller det kanske inte är så bra att besöka så många under en så kort tid. Bilderna eller utställningarna kunde inte riktigt fastna. Några i klassen sa senare att de kände sig "trötta" efter varit på utställningarna. Jag kände mig inte trött, vare sig emotionellt eller fysiskt av att kolla på bilderna/utställningarna och det var bara några få utställningarna fångade mitt intresse. Galleribesök är nog inte min starka sida xD Kanske ibland några få gånger på många år, men gallerier är nog inte så mycket för mig.

Det andra som vi gjorde i klassen var att vi skulle ta en random bok från biblioteket som vi inte vet så mycket om. Det var väldigt svårt då jag har intresse av lite av allting. Det slutade med att någon valde en bok till mig då jag hade svårt att välja. Boken var så där men det var intressant att se hur själva designen på saker har förändras medan andra hade knappt gjort det.Vi lever i en värld som förändras och skiftas väldigt mycket. En tid för förändring men det kanske inte alltid det behöver vara så. I bland är gamla saker bra och behövs för en stabilitet i vardagen. Ny saker är inte alltid det optimala. Dock är inte bra att bara hålla sig fast vid gamla vanor utan det behövs förändras och förnya sig i bland.

Som exempel på detta kanske man kan ta nes och snes. Nintendo Entertainment System och Super Nintendo och nyare konsoler som playstation 3 och xbox 360. Det är bra att ha de gamla konsolerna hemma och kunna spela och uppleva nostalgi medan det är skönt att ha nyare spel och få nya erfarenheter och upplevelser. Kanske lite långsökt men meh xD


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar